Rorschach Günlükleri – 1

Rorschach’ın Günlüğü, 12 Ekim 1985.

Bu sabah sokakta köpek leşi var. Parçalanmış karnında lastik izleri. Bu şehir benden korkuyor. Gerçek yüzünü gördüm. Sokaklar kanla dolu büyük birer oluk. Lağımlar sonunda tıkandığında tüm sıçanlar boğulacak. Bütün seks ve cinayetlerinin birikmiş pisliği bellerine kadar geldiğinde, orospular ve politikacılar yukarı bakıp “kurtar bizi” diye bağıracaklar… Ben de aşağı bakıp “hayır” diyeceğim. Hepsinin seçme şansı vardı. Babam ya da Başkan Truman gibi iyi insanların ayak izlerini takip edebilirlerdi. Alın teriyle kazanmaya inanan dürüst insanların. Onun yerine, şehvet düşkünlerinin ve komünistlerin peşinden gittiler. Yolun uçuruma çıktığını çok geç olana kadar fark etmediler. Bana seçme şansları yoktu demeyin. Şimdi tüm dünya, bütün o liberaller, entellektüeller ve tatlı dilli herifler uçurumun kenarında duruyor ve aşağıya, cehenneme bakıyor… Ve bir anda kimsenin aklına söyleyecek bir şey gelmiyor.

— Rorschach

10 Responses to “Rorschach Günlükleri – 1”


  1. 1 Polat Ağustos 14, 2009, 10:27 pm

    Rorschach çok delikanlı bi adam lan

  2. 2 Schwanzerberg Ağustos 14, 2009, 11:13 pm

    Öyle harbi🙂 Bundan böyle her gün ya da iki günde bir Rorschach günlüklerinden bir gün yazacağım buraya. Çizgi romandaki sırasıyla…

  3. 3 Ali Emre Ağustos 15, 2009, 4:44 pm

    Dog carcass in alley this morning, tire tread on burst stomach. This city is afraid of me. I have seen its true face. The streets are extended gutters and the gutters are full of blood and when the drains finally scab over, all the vermin will drown. The accumulated filth of all their sex and murder will foam up about their waists and all the whores and politicians will look up and shout “Save us!”, and I’ll look down and whisper “no.”

    They had a choice, all of them. They could have followed in the footsteps of good men like my father, or President Truman. Decent men, who believed in a day’s work for a day’s pay. Instead they followed the droppings of lechers and communists and didn’t realize that the trail led over a precipice until it was too late. Don’t tell me they didn’t have a choice. Now the whole world stands on the brink, staring down into bloody hell, all those liberals and intellectuals and smooth-talkers… and all of a sudden, nobody can think of anything to say.

  4. 4 Ali Emre Ağustos 15, 2009, 4:48 pm

    Bu harika seriye, bu harika girişin orjinalini paylaşayım dedim. Türkçe çevirisini sen yazana kadar okumamıştım. Açıkçası bu kadar iyi olmasını beklemiyodum. Smooth-talkers’ı “Tatlı dilli herifler” olarak çevirmeleri çok hoşuma gitti özellikle.

    Masaüstümde hep durur bu sayfa. Çok acayip bir ritmi ve duygusu var bu pasajın. Arada açar okurum. Süper!

  5. 5 Schwanzerberg Ağustos 15, 2009, 7:21 pm

    Abi çok güzel ya bu adamın söylediği her laf. Türkçe çevirisini okuyorum zaten şu an ben de. Her sayfada daha da çok seviyorum Türkçe çevirisini. Koray Özbudak çevirmiş bunu da, ki kendisi Gerekli Şeyler ve Arka Bahçe’den çıkan roman ve çizgi romanların büyük kısmını çeviren eleman oluyor. Bence aşmış kendini Watchmen’de.

    Rorschach’ın günlüklerini okudukça çok pis gaza gelirim zaten. Oturup o şekilde yazasım gelir. Ya da bir şeye kızdığımda – evde soğuk su kalmadığında bile – bu şekilde günlük yazasım gelir. Çok gaz lan!😀

  6. 6 Schwanzerberg Ağustos 15, 2009, 10:59 pm

    Ayrı bir girdi olarak yazmaya değer görmedim ama yazmadan da edemedim. İşte Sedat Günlükleri…😀

    “Bu sabah sınıfta sahipsiz bir defter var. Parçalanmış sayfalarında mürekkep izleri. Bu okul benden korkuyor. Gerçek yüzünü gördüm. Kampüsler Batak’la dolu büyük birer kahvehane. Finaller sonunda geldiğinde tüm tembeller kalacak. Bütün Batak oyunlarının ve devamsızlıklarının birikmiş tembelliği bellerine kadar geldiğinde, tembeller ve tikiler bana bakıp “ya notlarını verir misin?” diye yalvaracaklar… Ben de onlara bakıp “hayır” diyeceğim. Hepsinin seçme şansı vardı. Ablam ya da Kubilay Hoca gibi çalışkan insanların ayak izlerini takip edebilirlerdi. Dersleri asmayıp kendi notlarını kendileri alan çalışkan insanların. Onun yerine, Batak düşkünlerinin ve tikilerin peşinden gittiler. Finallerin eninde sonunda geleceğini çok geç olana kadar fark etmediler. Bana seçme şansları yoktu demeyin. Şimdi tüm okul, bütün o tikiler, Batakçılar ve not dilenenler soğuk ve sert üniversite sıralarında oturuyor ve aşağıya, boş sınav kağıdına bakıyor… Ve sınav boyunca kimsenin aklına yazacak bir şey gelmiyor.”

  7. 7 ahmetefendy Ağustos 16, 2009, 2:03 am

    Bu akşam stadta taraftar leşi var. Parçalanmış formalarında sigara izleri. Bu taraftar benden korkuyor. Gerçek yüzlerini gördüm. Tribünler seyirciyle dolu büyük birer ibadethane. Tezahurat sonunda tıkandığında tüm futbolcular boğulacak. Bütün çekirdek ve sigaralarının birikmiş pisliği bellerine kadar geldiğinde, amigolar ve futbolcular yukarı bakıp “destekleyin bizi” diye bağıracaklar… Onlar da aşağı bakıp “hayır” diyecekler. Hepsinin seçme şansı vardı. Bayrampaşalı Sefa ya da Amigo Nuri gibi iyi insanların tezahuratlarını takip edebilirlerdi. Alın teriyle destekleyen inanan dürüst insanların. Onun yerine, ingiliz seyircisinin ve v.i.p tribünü’nün peşinden gittiler. Maçın uçuruma çıktığını çok geç olana kadar fark etmediler. Bana seçme şansları yoktu demeyin. Şimdi tüm Türkiye, bütün o sahte taraftarlar, yönetim kurulu üyeleri ve ince bilekli futbolcular uçurumun kenarında duruyor ve aşağıya GençFenerbahçelilere bakıyor… Ve maç boyunca kimsenin aklına söyleyecek bir tezahurat gelmiyor.

  8. 8 frontsideair Eylül 30, 2009, 2:24 am

    Oha süpermiş lan, ben bunun yorumlarını daha yeni okuyorum.😄 Hastası oldum, ben de Rorschach Günlükleri taklidi yazacağım lan!

    “Bu sabah RSS okuyucumda bir RPG müsveddesi var. Dizgisi bozuk sayfalarında yazım hataları. Bu forum benden korkuyor. Gerçek yüzünü gördüm. Başlıklar aptalca gevelemelerle dolu büyük birer paçavra. Bandwith sonunda aşıldığında tüm üyeler çevrimdışı kalacak. Bütün RPG denemelerinin ve kural sistemlerinin birikmiş pisliği bellerine kadar geldiğinde, tasarımcı ve GM’ler yukarı bakıp “kurtar bizi” diye bağıracaklar… Ben de aşağı bakıp “hayır” diyeceğim. Hepsinin seçme şansı vardı. Rob Lang ya da Gary Gygax gibi iyi insanların ayak izlerini takip edebilirlerdi. Alın teriyle sistem tasarlamaya inanan dürüst insanların. Onun yerine, 24-saat RPG’cilerinin ve 1KM1KT’nin peşinden gittiler. Yolun uçuruma çıktığını çok geç olana kadar fark etmediler. Bana seçme şansları yoktu demeyin. Şimdi tüm forum, bütün o free-RPG savunucuları, sistem yaratıcılar ve tatlı dilli üyeler uçurumun kenarında duruyor ve aşağıya, D&D’ye bakıyor… Ve bir anda kimsenin aklına söyleyecek bir şey gelmiyor.

  9. 9 Leonard Aralık 9, 2009, 3:43 pm

    Madem bir tek ben eksik kalmışım…

    Bu sabah dışarıda meşum bir rüzgar var. Parçalanmış bulutlarda felaket işaretleri. Bu vadi benden korkuyor. Gerçek yüzünü gördüm. Kanallar enerjiyle dolu büyük birer oluk. Tüneller sonunda tıkandığında tüm enerji dışarı taşacak. Bütün çürüme ve kaosun birikmiş karanlık enerjisi bellerine kadar geldiğinde, büyücüler ve sihirbazlar yukarı bakıp “kurtar bizi” diye bağıracaklar… Ben de aşağı bakıp “hayır” diyeceğim. Hepsinin seçme şansı vardı. Benim ya da Merlin gibi iyi insanların ayak izlerini takip edebilirlerdi. Disiplin ve doğaya saygıyla kazanmaya inanan mantıklı insanların. Onun yerine, güç düşkünlerinin ve ucuz numaraların peşinden gittiler. Yolun uçuruma çıktığını çok geç olana kadar fark etmediler. Bana seçme şansları yoktu demeyin. Şimdi tüm dünya, bütün o ucubeler, beceriksizler ve kendilerine büyücü diyen maymunlar uçurumun kenarında duruyor ve aşağıya, kaosa bakıyor… Ve bir anda kimsenin aklına söyleyecek bir şey gelmiyor.

  10. 10 carnage86 Ocak 4, 2011, 11:17 am

    Yalnız Rorshach’ın günlüğüne bu şekilde başlamasının sonucu pek iyi olmamıştır. Günlük New Frontiersman’a gittiğinde Seymour adlı salak ilk cümle yüzünden günlüğe itibar etmemiştir.

    Ayrıca Rorshach abimiz köpekleri hiç sevmez. İki tanesinin kafasını patlatmışlığı vardır.


Bir Cevap Yazın

