Light-Bot: A Game

light-bot-game

Büyütmek için resme tıklayın…

Şu ana kadar karşılaştığım en güzel ve en eğlenceli flash oyununu takdim etmek istiyorum: Light-Bot! Oyun tamamen algoritma kurma ve programlama mantığı üzerine kurulmuş. Oyunda bir robotumuz var ve biz onu programlayarak mavi alanların içindeyken kafasındaki ışığı yakmasını sağlıyoruz. Tüm mavi alanların içinde ışığı yakıp alanları sarıya çevirerek o bölümü tamamlamış oluyoruz. Programlama lafı gözünüzü korkutmasın. Çünkü kod falan yazmıyorsunuz bu oyunda. Robota yaptırabileceğimiz temel hareketleri – bunlar ileri gitmek, sağa ve sola dönmek, zıplamak ve ışığı yakmak – temsil eden ikonları kullanarak programlama dediğimiz şeyi yapıyoruz. Robotumuzu mavi alanlara götürüp ışığını yakmak için main method bölümünü kullanıyoruz. Robotun hareket komutlarını temsil eden şekilleri main method‘daki bölmelerin içine sürüklemeniz gerekiyor. Fakat resimde de görüldüğü gibi bu alan sınırlı… Bu yüzden de ek olarak f1 ve f2 şeklinde 2 farklı fonksiyon ikonları mevcut oyunda. İşte oyunun en eğlenceli kısmı da bu f1 ve f2 fonksiyonlarını zekice kullanarak zor olan bölümleri geçmek… Oyun boyunca kurduğunuz fonksiyonlara bakıp bakıp gaza gelmeniz muhtemel. Kesinlikle programlama ve algoritma mantığını öğretmek için okullarda her seviyedeki öğrenci için kullanılması gereken bir oyun bu Light-Bot

3 Responses to “Light-Bot: A Game”


  1. 1 Ali Emre Temmuz 29, 2009, 4:48 am

    AHANDA!

    Pınar’a bahsettiğim oyun buydu(gerçi ne zaman, ve hangi muhabbet içersinde bahsettiğimi hatırlamıyorum ama olsun, bahsetmiştim!)

    BUDUR! süper bişey!

  2. 2 Leonard Temmuz 29, 2009, 5:02 am

    Böle şeylerden genelde en son benim haberim oluyor sanırım😀😀

  3. 3 Schwanzerberg Temmuz 30, 2009, 2:34 am

    Sordum Pınar’a da ‘hiç hatırlamıyorum valla’ dedi. Çok manyak bir oyun ama lan… Oynuyorum bulduğumdan beridir deli gibi. Kardeşlerime ve çocuklarıma da oynatırım lan bunu😀


Bir Cevap Yazın

